tisdag 18 juni 2013

Va in niz bogzarad / This too shall pass


Ja ja ja. Hej! Det var länge sen. Väldigt länge sen. Och även fast jag skrev att jag kommer tillbaka till Colour efter tentorna så känner jag för att skriva något -just nu-, även om det bara är några rader.

Adrenalinet rusar genom mig just nu, för jag har precis fått reda på att min praktiska sluttenta i anatomi (som jag gjorde för tre timmar sen) gick bra och att jag blivit kvalificerad för att skriva teoridelen imorgon. Och så tänker jag också på att slutet av T2 närmar sig och den där stora molnet av ångest som alla pratat om sen dag ett håller på att passera, att det går bra. Och det är mycket viktigt att komma ihåg att uppskatta såna här ögonblick, det kanske är det viktigaste av allt. Att samla energi, inse att jag aldrig igen kommer behöva springa igenom den där "tunneln", aldrig mer kommer behöva räkna sekunderna eller känna pressen att jag behöver identifiera en struktur på under 45 sekunder.

Kanske betyder den här vinsten lite extra mycket för mig, efter att en av mina närmaste släktingar gick bort för nästan två veckor sen efter en 10 år lång strid mot cancer. En otrolig inspirationskälla, och ett citat jag alltid tänker komma ihåg:

"Va in niz bogzarad" / "This too shall pass" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar