onsdag 19 juni 2013

19 juni / efter final i anatomi


Mina händer skakar. Jag springer runt i lägenheten. Och jag tänker...

Alla långa dagar i bibblan. Alla helger som försvann i böckerna. Alla kvällar då jag somnade med atlasen i sängen för att vakna kl 5 och plugga lite innan föreläsningarna. Alla dagar man trodde det inte skulle gå och alla gånger man kände att tiden inte var tillräcklig. Men nu är det över.

Jag klarade av sluttentan i anatomin på första försöket och kan inte vara mer stolt eller glad just nu. Inget känns omöjligt i det här ögonblicket. Ingenting.

Fatta att den svåraste kursen är över. Att man klarade sig förbi "filtret". Tror inte riktigt jag insett vad det här innebär. Nu ska jag lägga mig på golvet och lyssna på musik. Sen ska jag plocka upp alla post-its som ligger utspridda runt hela lägenheten. Böcker som ligger öppna i köket, i sängen, på soffan och på mikron. Anteckningar som kan hittas överallt, även bland skorna eller i garderoben.

Denna lättnad.

4 kommentarer:

  1. Stoooooort GRATTIS!!!

    SvaraRadera
  2. GRATTIIIIIIIS!!!! :D :D :D Så stolt över dig!!!

    SvaraRadera