måndag 20 maj 2013

att ha en rutin, storm och sista rushen


Sjukt hur snabbt vädret kan växla här. Ena sekunden är det 25 grader och sen blir det plötsligt storm. Hade otroligt mycket tur när jag skulle till uni mitt i stormen, för jag passerade precis under de träden i bilden och grenen som ligger på marken rasade ner strax efter jag gått förbi. Ryser lite. Fint att ni har det bra där hemma, oavsett om det gäller ekvationer i vågrörelselära eller labböcker!

Inte mycket som har hänt här sen jag sist uppdaterade. Pendlar mellan föreläsningssalar, biblioteket och mitt skrivbord. 8, 9, 10...timmarna smälter ihop till något ogreppbart. Till en dag, till dagar, veckor och så plötsligt står man mitt bland sluttentorna. Fler än vad man orkar och vill räkna till. Varje dag. Och ärligt talat vet jag inte varifrån jag får energin ifrån. Ibland känns det lite...mekaniskt. Eller...det känns som man är en robot som upprepar samma rutin dag in och dag ut.

Måndag: Vakna, frukost, plugga, lunch, plugga, föreläsning, plugga, snabb chokladpaus, plugga, middag, plugga, sova. Tisdag: Vakna, frukost, plugga, lunch, plugga...

Och såhär har det varit sen DAG ETT. Och det finns -alltid- något man inte läst, något som är helt nytt och invecklat. Men men, det är trots allt bara några veckor kvar sen är jag klar med T2 och kan gå vidare.

Det här blir nog sista uppdateringen innan sluttentorna. See you on the other side.

Foto: Arad Hosseini
Gdansk, Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar