fredag 8 mars 2013

"We'll do it live"



"1 2 3" jag har inget internet. Sitter i dorms med Marcus, Jesper och Kamilla. Vi pratar om allt som inte har med anatomi och göra. Fast lite då och då kommer vi in på hur stolta vi är över vad vi lyckats med de senaste veckorna. Tentan var tuff. Både den teoretiska delen och den praktiska. Skulle kunna skriva om vilken oförståeligt knäpp upplevelse det är att göra ett praktiskt prov i anatomi, skulle kunna skriva att de 15 min man är i "tunneln" är 15 min utan jämlike, eller så skulle jag kunna skriva att flera sena pluggkvällar i slutet bara handlar om vad man lyckas göra under just de 15 minuterna, då man har 45 sekunder på sig att identifiera varje struktur - men tror faktiskt inte att man kan återberätta hela upplevelsen i ord.

Hursomhelst, nu är vi experter på allt som har med thorax, back, abdomen, pelvis och perineum att göra. Och det känns jäkligt bra. Ses nästa gång jag är uppkopplad!

Foto: Arad Hosseini
Olympus XA2 / Kodak T-Max 400
Gdansk, Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar