måndag 31 december 2012

12 ansikten och 12 platser från 2012 - "bekväma tystnader & midnattskonversationer"

2012 har varit ett väldigt underligt år. Det känns inte som det har varit uppdelat i 12 månader, utan snarare fyra, kanske tre, större bitar. Mellan allt domedagssnack och händelser som satte stopp för mina dåvarande vardagssysslor så har det hänt en hel del. Vänner reste till andra länder medan andra vänner kom tillbaka. Och sen blev jag en av dem som skulle "iväg".

Jag avslutade mitt 365, tog långa kvällspromenad i Stockholm, drömde mig iväg till -något- och vips så blev jag antagen och åkte iväg till Kina för att fira. Skaffade körkort. Köpte en journal som blev ett nytt stöd och en chans att vara helt, nästan brutalt, ärlig med mig själv. En plats där inga tankar ignorerades. Tystnader blev bekväma och Murakami täckte fortfarande större delar av golvet i mitt rum. Tre månader kändes som en vecka och det tog inte lång tid innan man började sakna rytmen i Gdansk.

Inga nyårslöften för mig, jag är bara glad över att 2012 blev ett sånt otroligt bra år och hoppas på att 2013 ska bli minst lika bra. När det här schemalagda inlägget flyger upp på internet kommer jag stå i trädgården och ge bamsekramar till mina föräldrar.

P.S Tänk om man skulle uppskatta varje minut lika mycket som 12-slaget vid nyårsafton? Eller snarare, varför gör man det inte? Varsågod, food for thought. D.S
























Foto: Arad Hosseini, Kevin Thylin, Anders Berglund, Mahboubeh Mehrabi & Abolfazl Hosseini
Sverige, Kina, Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar