lördag 24 november 2012

"Pick what you need"


Åtta veckor senare och jag överlevde den långa tentaperioden som varade i fem veckor. Tre tentor - anatomi, kemi och histologi. Anatomin var ett äventyr! Den var uppdelad i två delar; teoretisk och praktisk. Den teoretiska skrev vi en torsdagskväll från kl 20:00-22:00 (!!!) och den praktiska gjorde vi efterföljande morgon kl 08:00. Ja...det var tufft. Men att ha två st lördagstentor efter varandra var nästan lika utmanande - om inte mer?

Så stolt asså! Allt går BRA. Allt går FRAMÅT. Presterar som aldrig förr, pluggar som aldrig förr, lär mig som aldrig förr. Och det blir bara mer och mer intressant, och man märker hur man blir mer och mer självsäker i sig själv. Fast det är oftast nu, när jag tänker i såna här banor, som det slår mig hur allt kommer vara så otroligt annorlunda när jag tar examen. Jag, framförallt, kommer vara en helt annan person. Eller? Känner redan nu hur jag resonerar annorlunda, har en helt annan disciplin och perspektiv på ganska så mycket.

Men nu väntar jag på ett fin fint sällskap som kommer över för att fira att vi faktiskt klarat av den mest krävande perioden någonsin, hittills!

Kanske vore det inte helt fel med en powernap just nu.

Foto: Arad Hosseini
Gdansk, Polen
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar