tisdag 2 oktober 2012

sternoclavicular ligament, coracoacrominal ligament, medial epicondyle, superspinatus fossa, styloid process


Långa pluggdagar. Biblioteksbesök som förvandlas till "sitta-med-lådan-av-ben-från-'upper-limb'-och-bara-kännaaaaaa". 18 grader, sol och livet leker mellan alla föreläsningar, seminarium och andra sorters lektioner. Imorgon blir det första seminariet i anatomi och det går ett rykte (som egentligen inte är ett rykte eftersom vissa redan haft seminariet) om att alla kommer bli utfrågade på ca allt.

Och så har jag satt på ett plåster på mitt lillfinger för jag har fått ett skrivsår. ETT SKRIVSÅR. Om det inte är tillräckligt för att överleva första veckan så vet jag inte vad jag ska göra. Plus att det ser ganska badass ut (nej det gör det inte) och folk kommer säkert fråga mig vad som har hänt (nej det kommer dem inte) och jag kommer...verkligen inte säga att jag fått ett sår för jag skrivit för mycket.

Nu måste jag däcka.

Olecranon fossa, superspinatus fossa, trochlea, medial epicondyle, carpus, metacarpus, anterior sternoclavicular ligament, coracoacrominal ligament........

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90
Gdansk, Polen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar