torsdag 4 oktober 2012

Pluggtempot = inget skämt


Tempot här är så löjligt snabbt att man snart kommer vilja gömma sig under sin kudde, men när man går på de praktiska lektionerna och blir utfrågad på 'upper limb' och svarar rätt så känns det som den största segern någonsin. Eller den längsta meningen.

Men det där var igår och idag är idag. Har precis kommit hem och insåg sekunden jag låste dörren och slängt av mig min jacka som blivit genomblöt av spöregnet att det finns ca ingenting i kylskåpet. Så nu gör jag en omelett á la mamma och pappa style (= släng i allt du har) och försöker återhämta krafterna för att sen sätta mig ner och plugga inför nästa praktiska lektion i anatomi som vi har imorgon. Den här gången går det ett rykte om att vi kommer få ett skriftligt prov. Jaja, det är iallafall inget prov i histologi. Eller jo vänta, vi har ju två nästa vecka. Olololololololol


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar