fredag 19 oktober 2012

Ännu en vecka rasar förbi


Woooooah. Så kan den här veckan sammanfattas. Vi har haft fem 'tests/quizes' den här veckan, varav en var i anatomin för att visa hur vår mid-term kommer se ut (med andra ord en teoretisk del och en del då vi springer runt och har 1min & 15 sek att identifiera två delar på kroppen som blivit markerad för att sen springa vidare till nästa station) och ärligt talat känns det lite som att man är i en slags trans. När man väl inser vad man gjort så är det plötsligt torsdagkväll kl 18:45 och man sitter fortfarande och lyssnar på histologilärarens presentation om cell biologi och annat kul. Samtidigt är jag så himla STOLT över att jag klarar mig igenom det här, faktiskt!

Men utanför plugget då..? Det innefattar ju inte många timmar, men de timmar som man faktiskt kan räkna in i den kategorin har varit...blandade. I torsdags vaknade jag med en obeskrivlig hemlängtan, och det berodde mest på att jag vaknade ur en dröm om Stockholm och vänner och allt sånt man hade tid att göra i somras. Frukosten minns jag inte, men det jag kommer ihåg var att jag tog en bild på väg till polskan som lyckades beskriva alla "tunga" känslor jag släpade efter mig - och det botade min hemlängtan. Kanske berodde det på att jag hade skypeat med Linus, Jesper och Anders tidigare i veckan, eller mina underbara föräldrar som jag försöker prata med varje kväll och som jag saknar, eller att jag min hjärna började tänka på annat mitt i allt pluggande. För ibland känns det verkligen som att man glömmer bort var man är och känslor som hemlängtan och sånt blir "pausade"tills det att man sätter sig ner och får chansen att tänka på annat än vilka nerver som innerverar vilka muskler.

Det var nog allt för ikväll. Nu är middagen snart färdig. "Vi hörs i framtiden" som en viss person skulle säga.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90
Gdansk, Polen





2 kommentarer:

  1. heja Arad!! du är stark! vill gärna höra om polsk kultur och studentupptåg. och mat! nu vet du!

    cathrine

    SvaraRadera
  2. lol
    när kan du klämma in en skypedejt?

    aliaz

    SvaraRadera