lördag 29 september 2012

Vildsvin, IKEA-spree och långa facetime-samtal


"Get together party" där jag åt vildsvin för första gången och blev indragen i den polska folkdansen. Det var ett utan tvekan ett riktigt träningspass. Diskussioner med tvåor om hur första året kommer vara. Det polska språket som blir roligare och roligare (och som används oftare och oftare). Vår IKEA-spree. När mamma och pappa hängde med mig på facetime och vi bara pratade om veckan och hur allt är samtidigt som jag fixade ihop de sista grejerna i mitt rum och lagade middag.

Och allting känns så otroligt bra. Polskan rullar på, jag lär känna fler och fler i plugget, staden blir mer bekant varje dag och tillsammans försöker vi stötta varandra när vår hemlängtan blir lite för jobbig genom att beställa "klopsiki szwedki". Men det bästa är kanske att jag får lägga mig "tidigt" ikväll och vakna imorgon och inse att på måndag börjar allt.

"08:00 - Emergency Medicine"

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90
Gdansk, Polen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar