tisdag 25 september 2012

De första dagarna i Gdansk







Bloggeeeeeeeen, gu' va kul - HEJ! Om några minuter måste jag springa iväg för att delta i introveckans andra kvällsaktivitet (som Philip och Emil håller i), men innan jag gör det så ska ett inlägg publicera. Det har hänt så mycket sen i lördags. Gdansk är en otroligt fin stad. Området som universitetet ligger i är en dröm; byggnader från andra världskriget med skottskador står kvar, ett helt nytt center för "invasive medicine" öppnades för bara 6 månader sen och ser ut precis som sjukhuset i Grey's Anatomy och så är nollningsveckan i full rulle! Mamma och pappa åkte hem idag efter de åkte hit med mig i lördags och jag saknar dem redan, men de vet att jag snart kommer hälsa på. Idag skaffade jag också (nästan) all kurslitteratur för första året och jag kan säga att böckerna är ca HUR COOLA SOM HELST. Och igår skaffade jag allt som behövs för att få labba. Juste, polska är ett svårt språk med massa -sch, -ch, -tsch, -thalkcjalksjdalskjd ljud i sig som jag kämpar med att lära mig. Jag börjar lära mig hur mitt kvarter ser ut och valde faktiskt att gå vilse idag på vägen hem för att få en bättre bild av var allt ligger. Har inte hunnit fota mycket men min polaroidkamera och två st PX 70 Color Shade COOL väntar på att användas och dekorera min vägg med bilder. Saknar Sverige, men här är det faktiskt en liten svensk koloni så min hemlängtan hålls i schack - tills vidare.

Ikväll ska vi ha på oss kläder vi inte är rädda om, vad innebär det liksom?!?!?! Måste rusa nu! Ciaoz fo' nowz.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90
Gdansk, Polen

2 kommentarer:

  1. Är så glad att du trivs där :D Och lite avis på att du får hänga på ett Greys Anatomy sjukhus haha Stockholm saknar dig

    SvaraRadera
  2. tack Lakisha! saknar dig med :) haha än så länge har vi bara varit där ett kort tag - from trean är man där rätt ofta! hoppas du har det grymt!

    SvaraRadera