lördag 7 juli 2012

你好!(Ni hao!)

BLOGGEN, gud va kul - hej! 

Klockan är 21:04 här i Kina och jag sitter och uppdaterar med ett snabbt inlägg innan vi ska iväg för att käka middag och sen transportera oss till vårt hostel som är typ det coolaste någonsin. Mycket har hänt, även fast jag bara varit här i lite mindre än två dagar, och jag lovar att skriva så mycket jag kan när jag väl kommit hem och bearbetat allt vi hunnit göra. Har tyvärr inga nya bilder heller då jag råkade somna i en taxi igår och glömde ta upp min kompaktkamera som hade ramlat ner på golvet...(heheheeh så kan det tydligen gå när man är trött och sitter i en mysigt varm taxi en sen Kinakväll) men har lyckats använda mobilen som assisterar Hasselbladen lite då och då och leka lite smyg-hipster med alla coola filter som finns att välja mellan med Instagram. Så bilder blir det lite senare! 

Vad man skulle kunna säga är att staden är väldigt annorlunda jämfört med Stockholm, här finns en helt annan dynamik: saker och ting händer bara genom att du är där. Sen, beroende på var i staden du befinner dig, så kan det hända att tjejer kommer fram och frågar om de får ta en bild med en, vilket skapar en känsla av "15 seconds of fame" eller liknande. Men men, nu måste vi faktiskt iväg att äta så det får bli stopp här. 

Vi säger så, tills vidare! 

再见 (Zai jian)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar