tisdag 26 juni 2012

Om midsommarhelgen och jakten på den icke-existerande pizzadegen


Midsommarhelgen blev fylld av fina ögonblick, allt från att vara med Nicole och hennes familj, till picknick med ett helt gäng vid Sätra Äng, planer för hembakad pizza som slutade med att vi beställde när varken Hemköp eller Ica sålde pizzadeg, "Lord of the Rings"-risk och Spanien-Frankrike. Veckan fram tills midsommaraftonen var också "space:ad" på sitt sätt, speciellt när jag klarade min uppkörning (ännu en bit som föll på sin plats). Och kanske är det inte så skumt egentligen, när man tänker efter, att om bara några dagar kommer jag att vara i Beijing och efter flera månader få chansen att säga hej till Daniel och Oscar igen. Inte nog med det, utan dagen efter jag landar kommer Anna att flyga till Beijing för att göra oss sällskap.

Min macbook har fått genomgå ännu en total ominstallation, min Hasselblad förbereds inför resan till andra sidan världen och den lilla tanken att när man kommer hem så kommer det plötsligt vara augusti och bara några veckor kvar tills plugget börjar är kanske lite, bara lite, skrämmande. Men ännu mer taggat.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar