måndag 16 april 2012

In your head / Reflected reality

Jag dagdrömmer väldigt mycket. Musik brukar vara det som sätter igång allt, och när jag lyssnar på olika låtar så händer det ibland att hjärnan skapar massa massa berättelser, händelser, karaktärer - ja, ibland en hel långfilm!

Det började när jag hade köpt min första iPod i åttan, då jag en eftermiddag promenerade runt vårt kvarter i ungefär två timmar - utan att ens tänka på det. Sen dess har det blivit en vardagligt inträffande, och det kanske är en av anledningarna till varför jag inte kan vara utan musik alltför länge.

Ibland känner jag också att mina bilder reflekterar min personlighet på det viset, för när jag kollar tillbaka på vissa foton så känner jag att de påminner mig om en dagdröm eller en känsla som jag hade just då när fotot togs.

Tanken slog mig av en ren slump när jag häromdan satt och kollade på Harry Potter, och Dumbledore vände sig och sa:
"Of course it's happening in your head, Harry. Why should that mean that it's not real?"

Pluspoäng till alla som minns scenen utan att fuska.

Och det var väl min lilla tanke för dagen, kände att det hade blivit lite för många bilder utan något babbel.

Foto: Arad Hosseini
Hasselblad 503CW / Ilford Delta 3200 (pushed 6400)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar