söndag 11 mars 2012

355

600-något till Danderyds sjukhus. Ca 01:40. Lördag.

Jag var precis på väg att sätta min fot på marken när någon ropade "Arad!" från andra sidan bussen. När jag hoppade av möttes jag av två figurer som jag genast kände igen, Adam och Gabbe. Min respons liknande något i stil med "Haha vaaaaa skämtar duuuu???" och sekunder senare var vi på väg mot Mörby och pratade om allt som hade hänt sen sist. Gabbe har jag inte sett på flera flera år, sist var nog...Kevingeskolan? Och Adam träffade jag kort förra våren, samma dag som han och Hanna stannade med bilen precis utanför Mörby station när de hade sett mig promenera - som också blev dag 26/365-bilden!

Den där tidiga lördagsmorgonen blev jag påmind om hur härligt det är att träffa vänner man saknat på oanade platser.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar