tisdag 14 februari 2012

Avskedsfest för Oscar och Daniel

I lördags var det dags att festa tillsammans med grabbarna en sista gång innan deras resa till Kina. Folk från hela landet hade samlats hemma hos Daniel för att fira! Kvällen började starkt med Munchkin (tror vi sammanlagt lyckades köra hela tre Munchkin-omgångar på en och samma kväll)

Koncentrationen var på topp eftersom alla visste att det var sista chansen på ett bra tag att vinna och kamma hem titeln "Munchkin Master".

Sakta men säkert rullade gästerna in och vi bytte till Orangino. Daniel sprang runt med sin Instax Mini 7s och jag med min Polaroid 636. Bordet täcktes snabbt med instant-bilder.

Oscar.

Jessie & Louise.

Daniel hade förberett alla sorters olika drinkar med sitt bartender-kit. Det bjöds på Appletinis, Mojitos, Margaritas, MangoMargaritas (!) och mycket mer.

Jessie och jag.

När kvällen började luta mot sitt slut insåg vi att det inte var många timmar kvar innan grabbarna skulle lämna Stockholm. Efter att de första gästerna hade lämnat bestämde vi oss för att ta en promenad över Ösbysjön.

03:00 hade de flesta åkt hem. Henrik, Johan, Oscar, Daniel och jag var kvar och vi bestämde oss för att köra ett sista Munchkin-spel. Någon gång vid femtiden hade vi flyttat oss tillbaka till sofforna där vi satt och kollade på oklara youtube-klipp samtidigt som vi somnade 10min var i skift i väntan på den första roslagsbanan. Och sen kom den konstigaste stunden; när det var dags att säga hej då, eller snarare "vi ses om några månader". I sommar besöker jag nämligen killarna i Kina. Så lätt slipper ni mig inte!

Men tills dess, om ni får chansen att läsa det här, önskar jag er all lycka. Kommer sakna er så otroligt mycket.

Foto: Arad Hosseini & Henrik Berg
Nikon D90 & Polaroid 636 Close up med PX 680 Color Shade Gold Edition

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar