tisdag 17 januari 2012

PiX / Arad babblar foto


"Du brukar bara beställa framkallning eller hur?"
"Ja, hurså?"
"Råkade glömma att skriva det på din 135mm film, så du får utskrivna bilder också - helt gratis!"

Så gick det till idag i fotobutiken. Lustigt nog har jag gått runt och funderat i några dagar om jag ska printa några av mina bilder eller inte, så händer det här! Många bilder råkade bli dubbelexponerade, heh. Och vissa som skulle bli dubbelexponerade blev inte det...Men det finns några godingar!

Sitter och scannar in negativen nu och hade ett långt samtal idag i butiken angående hur man mäter ljus med en extern ljusmätare. Det är svårare än vad man tror - och jag märker att många av mina Hasselblad bilder blir oanvändbara eftersom jag mäter fel och därmed exponerar fel.

Får se till att träna mer på det. Längtar så till sommaren eftersom det typ är 10000% gånger lättare att exponera rätt.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar