torsdag 26 januari 2012

Inspiration: 0


Ibland känner jag mig så himla oinspirerad när jag fotograferar. Som nu. Inspiration: 0. Känner bara att mitt projekt varit en sån vedermöda senaste veckorna, just eftersom det funnits så många dagar (känns det som) då bilderna jag tar inte känns rätt. Vet inte, krystat kanske är ett bättre ordval. Och samtidigt tänker jag "Arad, det är bara två månader kvar. Se till att det sista blir bra!". Kanske är jag för petig när jag fotograferar, eller så är det kanske bara den gamla vanliga vinterkänslan av trötthet.

Surfar runt och kollar andras bilder och vill bara kunna känna att...ja, känna någon form av inspiration. Så idag, dag 312, vill jag inget mer än att det här projektet ska ta slut och/eller att jag får någon törn av inspiration. Kan man säga så? Törn av inspiration? Inspirationstörn?

Äh. Blä. Hej.

Foto: Arad Hosseini
Olympus OM2-N med Fuji Superia 800 (pushed 3200)

2 kommentarer: