torsdag 5 januari 2012

Dreaming in the streets






Märker tydligt att mitt fotande handlar bara om människor när jag använder mig av svartvit-film. Otroligt kul måste jag säga, det här med "gatufotografering". Det känns så "rätt" när man kör med svartvitt. Gillar hur intensivt det är. Att man alltid måste vara redo med kameran, och att ett ögonblick kan gå förlorat om man tvekar för mycket. Översätter lite, eftersom det verkar som jag fått lite internationella läsare *glad*


Translation: 
Lately I've noticed how my photography completely shifts towards street photography when I load my camera with B&W-film. Starting to like this style quite a lot actually, the whole street photography-thingy. It just seems "right" with b&w. Love the intensity of it; how you always have to be ready with the camera, and how you can lose a moment if you hesitate too much.


Photo: Arad Hosseini
Olympus OM2-N using Ilford Delta 3200

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar