måndag 16 januari 2012

00:16





Varje gång jag försöker skriva något så känns det fel. Känns inte rätt. Har skrivit texten till det här inlägget några gånger nu, och märker bara att jag har massa osammanhängande tankar i huvudet som jag inte kan få ner på ett sammanhängande sätt. Tankar om sommaren, om känslan att bara kunna ta det lugnt. Så det är kanske därför jag hela tiden kollar igenom mina bilder från i somras, eftersom jag saknar den tiden så mycket. Men januari rusar förbi och det innebär att det snart är två månader kvar på mitt 365 projekt. Där dök ännu en tanke upp; vad händer efter den 21 mars, då jag fotograferat klart och insett att...det är över? Hur kommer det kännas när Daniel och Oscar åker till Kina i ett helt år, och hur kommer det kännas att veta att jag hade chansen att följa med? Eller när Anders & Erik kommer hem från Australien? När jag pratar med Erik på skype brukar han säga "Allt kommer vara som vanligt hemma i Sverige". Kanske har han rätt, men det känns ändå som att det hänt en hel del den senaste tiden.

Fan, så blev klockan 00:16 och jag har inte hunnit skriva ner allt jag ville. Men men, imorgon ska två rullar film hämtas!

Foto: Arad Hosseini & Oscar Hultén
Canon AV-1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar