fredag 9 december 2011

"Varför ge upp?"


Idag har jag mått otroligt dåligt. Mina antagningsbesked kom och jag är ännu en gång listad som "reserv". Förmiddagen var nog värst. Jag hade svårt att koncentrera mig. Tankar flög hit och dit. Negativa tankar. Väldigt negativa. Tankar om att byta inriktning. Ge upp. Innan jag hann reagera hörde jag mig själv säga: "Varför ge upp?" som en impuls. Som om det vore en överlevnadsreflex. Så jag bestämde mig för att fortsätta kämpa. Jag bestämde mig för att resa på mig efter ännu ett fall.

Ikväll ska jag träffa Daniel och Oscar, två killar som alltid får en att må bättre. Och jag känner glädjen över att ha såna fina vänner. Och inser att allt kommer lösa sig. Bara jag vill.

Det lustiga med att skriva tankar här, tankar som verkligen betyder något, är att man inte vet vilka som läser. Majoriteten av mina läsare är anonyma. Tänk att man delar med sig av sina tankar till så många okända. Tänk att man ger ut en bit av sig själv till så många. Lite konstigt, faktiskt. Hej till er alla.

Foto: Arad Hosseini
Canon AV-1

4 kommentarer:

  1. Att man inte ger upp i svåra situationer, då är man vinnare. Fortsatt kämpa.

    SvaraRadera
  2. bro, det blir bättre! fantastiskt vacker bild!

    SvaraRadera