måndag 21 november 2011

Item for Hope

En fotograf på twitter har bett alla fotografer som känner för det att skicka in en bild på deras väska och dess innehåll. Jag har inte hunnit fixa ihop mitt bidrag, men här är i alla fall bilden som jag tänkte skicka in.

- Min Hasselblad 503CW som jag bara älskar. Mellanformat ftw.
- Sekonic-ljusmätare som jag fick av mina släktingar i Iran. Använder den eftersom Hasselbladen är mekanisk och saknar inbyggd ljusmätare.
- 120 film, backup måste man ju ha!
- Min mössa som hindrar mina öron från att frysa sönder och ramla av.
- Min anteckningsbok med texten "Item for Hope" inristad.
- Boxen med de bästa upplevelse-korten någonsin, "A travel guide".
- Och boken jag läser just nu. Haruki Murakamis "Blind Willow, Sleeping Woman".

Så det är ungefär så min väska ser ut när jag beger mig ut för att fotografera eller ta det lugnt och njuta av allt.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar