torsdag 10 november 2011

Ett samtal med en främling från affären till centralen

Idag hämtade jag mina framkallade Konica Minolta VX-100 bilder. Filmen fick jag av en släkting i somras, men har inte använt den tidigare eftersom den gick ut 2010 - vilket ibland påverkar färgerna. Laddade den första av två rullar för någon vecka sen och testade runt lite - vissa bilder blev faktiskt riktigt gooaaa. Min favoritbild är nog den jag publicerar med det här inlägget - gillar hur den nästan blivit som en målning.

Men det jag egentligen ville skriva om är det här:

En dam stod i butiken när jag hämtade bilderna
Tillsammans med personalen stod vi och pratade om fotografering
Och lämnade butiken samtidigt.
Det slutade med att vi promenerade ända till centralen och bara pratade
Vi pratade om 60-talet
om fotografering
om hennes självbiografi
om varför så många är singlar i Stockholm
om det "personliga utrymmet" som man inte får inkräkta
om Facebook
och om massa annat.

Coolt att sånt bara händer, av en ren slump.

Foto: Arad Hosseini
Canon AV-1 med (expired) Konica Minolta VX-100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar