lördag 19 november 2011

20 år i 20 bilder

Så jag tänkte skriva lite om mina 20 år i den här världen. Eller ja, för det mesta lägga upp lite bilder som jag hittat bland alla gamla lådor vi har uppe på vinden (#dockatt de flesta fanns på min dator). Det hela började i alla fall med min mor och far (mitten och vänster).

Jag föddes i Kristinehamn! 16 november, 1991, kl 14:42. Tydligen blev jag kallade "Persian prince" på sjukhuset, heh.

Och här är en bild på mig och mamma. Den gula jackan som mamma har på sig använde jag under en fest i början av...ettan i gymnasiet? Den är 100% 80-tal och sjukt cool.

1992 flyttade vi till Bergshamra.

Sakta men säkert lärde jag mig dansgolvets regler. På bilden kör jag roboten?

När jag tänker tillbaka har jag alltid varit intresserad av fotografering - här är en av de äldsta bilderna på mig med en kamera i handen.

Sakta men säkert blev jag också busig (eller så var jag alltid det?!). Vid ett tillfälle fick jag för mig att hälla i all schampoo i badkaret för "lite extra skum" - jag lyckades, som man ser på bilden. Och vilket troll-face jag har?!

Oscar och jag när vi åkte till deras landställe. Många fina minnen. Jag gjorde min första pizza någonsin.


Pappas disputation.

9-ans avslutningsbal.

Och plötsligt, år 2007, började man gymnasiet! Vi hade det galet kul på insparksfesten.

Och i tvåan av gymnasiet åkte jag iväg till Kenya - min bästa resa någonsin.

Men så blev vi "seniors" och det var dags att planera alla flak/skiv-event!

EUP blev mitt livs bästa beslut. 2010 organiserade Helen och jag vår egen nationella session med 200 deltagare. Det. var. så. coolt.

Några månader senare tog jag studenten och vann priset "God kamrat" och var 1000000% säker på att det hela var en dröm.

Och någon vecka efter studenten åkte Charlie och jag, tack vare Richards nominering, iväg på en konferens i Washington D.C och New York som kallades "Global Youth Leaders Conference". Dessvärre tog vi inte en bild tillsammans på just Broadway...

Efter många om o men sparade jag till ett afro.
Och sen började jag ett "365 Photo Project" som jag fortfarande håller på med.

20 år i 20 bilder.

Ungefär.

6 kommentarer:

  1. Linus Martinell20 november 2011 03:22

    Sjukt coola bilder m8! Jävlar va din Far ser ung ut på bild 2! :D ascoolt o se :)

    SvaraRadera
  2. asså hodidodi vill äta upp dig på bild #2!

    SvaraRadera
  3. en massa Aradminis!!!! :3

    SvaraRadera
  4. haha insparksbilden var ju oxå för skön ;D

    SvaraRadera