måndag 17 oktober 2011

Silent water

Sekunder senare sitter jag på en sten vid vattnet
mobilen i handen
Coldplay och Fix you i öronen
och en kamera på ett stativ bredvid mig.

Jag pausar musiken, tar ett djupt andetag och njuter av min omgivning
vinden blåser försiktigt fram vattnet
små, tysta vågor
ett tåg passerar över bron
ljuset faller perfekt på allt runtomkring, som om det alltid hade saknats något
det är helt tyst, så tyst och harmoniskt att t.o.m tåget som passerar är lugnande
stjärnorna täcker himlen
två plan flyger högt ovanför mig
men min blick faller ständigt tillbaka på det lilla, blinkande, föremålet som rör sig bortom stjärnorna.
Är det en satellit?
Kanske, men den rör sig så snabbt
och jag tänker ännu en gång på hur mycket jag vill se det som finns bortom vår värld.

Batteriet i kamerakontrollen tar slut
och jag inser att jag inte kommer kunna ta fler bilder
"Den här bilden blir allt eller inget." säger jag högt för mig själv och den obefintliga personen.
29:38.5

En söndagskväll.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

2 kommentarer:

  1. Linus Martinell19 oktober 2011 16:11

    Sup son?
    Fett bra bild m8!

    SvaraRadera
  2. tänkte vad stelt det skulle vara om jag inte skulle svara, eller hur? för vi sitter absolut inte och pratar med varandra på skype just nu.

    SvaraRadera