söndag 23 oktober 2011

Hej då Rand och hej Murakami

Ännu en lat och något oklar söndag. Jag gav upp The Fountainhead för några dagar sen. Jag vet. En katastrof. Faktiskt lite synd eftersom jag tyckte boken hade varit så himla bra, men någonstans mellan sidan 400-500 blev karaktärerna lite för mycket. Det blev nästan jobbigt att läsa vidare. Deras egon, deras sätt att uppföra sig och tankesätt blev så...destruktiva. Speciellt en karaktär, Dominique, formades på ett sånt konstigt sätt. Asså, tjejen var typ galen. Eller...hennes sätt att tänka på, iallafall. Hon får en att bli ledsen. Så jag bestämde mig för att jag inte vill fortsätta läsa en bok som jag tycker är jobbig!

Blind willow, Sleeping Woman är en Murakami-bok som jag köpte för ett tag sen, men aldrig började läsa eftersom jag ville läsa ut The Fountainhead först. Murakami får en alltid att må bra, så det är en perfekt bok att läsa just nu!

Foto: Arad Hosseini
Canon AV-1

4 kommentarer:

  1. Men ah! Du missar ju klimaxet och hela poängen med boooken!

    SvaraRadera
  2. kanske fortsätter läsa någon dag, men tills vidare får slutet vänta :P

    SvaraRadera