fredag 7 oktober 2011

200 days down, 165 days to go

Tydligen så var det dag 200 av 365 igår! Och vilken timing att jag fotograferade digitalt och såg det. 200 dagar...så nu har jag mindre än halva kvar. Min bild från förra inlägget klättrade också från #241 till #90 på Flickrs "Explore"! Saker som inte händer men som tydligen gör det.

Idag läste jag också en artikel om att Kodak troligtvis kommer lägga ner snart pga ekonomiska problem. Jag började känna en oro för att film ska sluta produceras helt, speciellt när man hörde att Fuji tydligen lagt ner produktionen på en viss rulle för någon vecka sen.

Film/analogt är verkligen så himla underbart, och det är först när man testat det som man inser varför det är så. Häromdagen så började två främlingar prata med mig om min Canon som jag hade hängandes runt nacken. De undrade om "man kan köpa en sån i en vanlig kamerabutik?" och konversationen fortsatte med att vi pratade om hur analogt är så mycket mer givande än digitalt, hur det är ett helt annat äventyr och att känslan man får i bilderna är ovärderliga.

Så det jag vill säga är att jag verkligen hoppas på att Fuji, Kodak och alla de där företagen fortsätter så länge det går. Idag lämnade jag dessutom in en rulle för framkallning. Och köpte ytterligare 3 rullar för Hasselbladen, heh.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar