söndag 4 september 2011

"So you take a picture of something you see...In the future where will I be?"


Vet ni vad? När jag sitter och kollar igenom mitt akriv på ca 2 hela år så tänker jag "Fan vad coolt ändå att jag kan blicka tillbaka på allt jag gjort, tankar jag haft och problem som verkade helt oöverkomliga - och att jag som ett resultat av allt som gjorts är där jag är idag."

Bla tänker jag tankar som:
"Tänk...om jag hade berättat för mig att 'Om 2 år kommer du ha gjort det här/kommer du vara här' så hade jag nog aldrig trott mig själv. Nej, det stämmer nog...eftersom jag troligtvis istället hade fokuserat på att lista ut varför jag pratar med mitt framtida-jag."

Eller,
"Vilken konstig resa det har varit. Och så himla coolt, på ett sätt, att jag är där jag är. Does this make sense?"

Men också,
"Undrar var jag befinner mig om några år..."

Sist, men absolut inte minst, så blir jag så glad eftersom jag märker en skillnad, en utveckling, i mitt fotograferande. Och seriöst, hade jag en aning om att jag skulle köpa en Hasselblad efter ca 150 dagar på mitt 365 Projekt och därmed typ få en dröm uppfylld? I DON'T THINK SO.

Bloggen har blivit lite som en dagbok, fast öppen för er som läser och som tycker det är intressant med att uppdatera er om vad jag håller på med för tokigheter. Förhoppningsvis gör jag någonting kul eftersom ni fortfarande är kvar?! Men jag uppskattar verkligen själv att jag gjort det, att jag inte gett upp eller bara slutat, utan fortsatt och skapat en sida där jag kan blicka tillbaka. Det är verkligen ovärderligt!

Kanske är det i sådana här ögonblick som jag verkligen uppskattar att jag nästan varje dag publicerat någonting här på Colour in life, och att jag faktiskt började med bloggen. Kanske är det sådana här ögonblick då det hela blir lite extra värt. Kanske är det sådana här ögonblick som får mig att fortsätta.

Ja, jag tror faktiskt det.

Foto: Arad Hosseini
Nikon D90

1 kommentar: