måndag 26 september 2011

Over a cup of coffee

Att jag tydligen lyckas ta bättre exponerade foton utan min ljusmätare är ju...stört. Men tänker inte klaga! Sitter och har precis scannat in ytterligare 12 bilder och är mycket mycket nöjd.

En särskild tanke jag har haft i några dagar nu angår kaffe. Kaffe kaffe kaffe. Folk på universitetet verkar gå runt och dricka det ca hela tiden, eller ja...iaf vissa. Så idag frågade jag några polare hur det känns att dricka kaffe och varför man gör det. Det klaraste svaret blev väl något i stil med "Man blir klar i huvudet. Man blir en lite bättre människa." och sen fortsatte konversationen med att vi delade med oss av hur vi föredrar vår O'boy, varm eller kall?

På vägen hem ställe jag mig själv frågan "Kommer jag börja dricka kaffe? Eller är det en oundviklig grej som man 'får på köpet' av att plugga på universitet?" men det enda jag kom fram till var att jag inte gillar kaffe, varken smak eller lukt. Och så är jag väl lite orolig över hela "är-nu-beroende-av-det-och-kan-inte-påbörja-min-dag-utan-det"-aspekten. Fast jag kanske överdriver? Jajajaja nu orkar jag inte tänka mer på det. Dags för lite kladdkaka!

Åh juste, idag klev Robyn ut ur en taxi precis framför mig. Heh. Coolt. Tyckte jag.

Foto: Arad Hosseini
Hasselblad 503CW

4 kommentarer:

  1. Kaffe är lätt ocoolt (och dyrt som onödig utgift) ! mjölk all the way ;)

    om man e trött kanske man ska sova istället :)

    SvaraRadera