måndag 26 september 2011

imperfections and hope

"In all things artistic, and in all attraction between the sexes and between people, it's not the perfection or repeatability that inspires, intrigues and invests us, it's the imperfection. The trill of discovering singular nuance. Of savoring something that can't exist in exactly the same way somewhere else. Each finished print was special. Photoshop, Inkjet printers, actions and all the rest of the new methods rob us of the genuine thrill of discovering and savoring imperfections. The imperfections inform beauty. And the unveiling of beauty is what drives my photography." - Kirk Tuck

Så nu har jag uppgraderat mitt Flickr-konto
i hopp om att...
jag vet faktiskt inte
kanske i hopp om att det ska bli något
i hopp om att få lite konstruktiv kritik
i hopp om att utvecklas som fotograf
men också skapa kontakter med andra fotografer
leva mig in i just den världen lite mer
bara för rolighetens skull
bara för att jag älskar att fotografera så mycket.

Eller så kanske det beror på något annat
det kanske beror på att man innerst inne vill något mer
innerst inne hoppas man att något ska ske.
En dröm? Kanske.
Jag vet inte
men vi säger så då, tills vidare
bara i hopp om att få drömma.

Foto: Arad Hosseini
Hasselblad 503CW

4 kommentarer:

  1. omg uppdaterade precis sidan o hittade nytt inlägg!!!

    SvaraRadera
  2. haha "plötsligt händer det" ;)

    SvaraRadera
  3. "innerst inne hoppas man att något ska ske."

    klart en etta på den linen...

    SvaraRadera