måndag 3 oktober 2011

Berätta om...

...ett barndomsminne som får dig att skratta
När jag stod och tjuvåt godis på ICA i säkert 10 min. Minns inte hur gammal jag var, men jag minns att jag blev tagen på bar gärning av en tant som kom fram och berättade att "så får man inte göra, vet dina föräldrar om det här?"

...din favoritpryl
Min Hasselblad 503CW. Waaaaah hur kunde jag leva utan den i 20 år?!

...ett citat som är värt att lägga på minnet
"Be yourself"

...en låt du inte kan klara dig utan just nu
Snälla bli min av Veronica Maggio

...det du gör när du känner dig nere och vill bli glad igen
Tänker på fina minnen som jag delat med underbara personer



...din hobby
Fotografering! Har gjort det i snart 3 år och älskar det. Gillar främst att försöka fånga människor och deras relation till omgivningen. Berätta en berättelse, det är nog det viktigaste för mig. Foto är förstås också en reflektion av fotografen, så kanske fotograferar jag också till en viss del mig själv?

...en rädsla
Att filmrullar ska sluta produceras. Fo' realz.

...en plats du skulle åka till om du bara kunde åka iväg i denna sekund
Tokyo. SEE YA. jk. Men ja, definitivt Tokyo. Utan tvekan. Vadå...har du en extra biljett eller? Gimme gimme gimme.

...vilka tre föremål du önska dig om du var på fast på en öde ö
Min Hasselblad, ett anteckningsblock och en penna. Musik är förstås också en viktig grej, men MP3-spelaren får ju slut på batteri till slut...

...vad du tänker på just nu
Framtiden, drömmar, tankar.

...vilken årstid du önskade vore 12 månader
Sommar. Sommar och sommarregn. Jaaaaaaaaaaaaaa


...något som gör ont i hjärtat
Folk som tar saker för givet.

...något du önskade att du kunde göra
Hoppa in i filmer. Eller kanske flyga. Eller kanske telekinesis.


Foto: Arad Hosseini & Abolfazl Hosseini

2 kommentarer:

  1. @ barndomsminne haha :D:D:D:

    SvaraRadera
  2. hoppa in i filmer, good one.
    /Farling

    SvaraRadera