måndag 1 augusti 2011

Om juli och att inte behöva packa om för imorgon

Juli var en galen månad. Från den 4:e var jag bortrest och var hemma max 10 timmar mellan varje ny resa. Jag har läst otroligt många bra böcker, fotograferat analogt och älskat det som aldrig förr. 1984 av George Orwell blev månades favorit. Har haft boken liggandes i bokhyllan allt för länge - till slut bestämde jag mig för att damma av den och läsa den.
Men mina resor då? Jo, i Iran fick jag äntligen återuppleva värmen av släktträffar - men såg också landet på ett nytt sätt.


...och i Spanien njöt jag av värmen, stranden och havet. Det viktigaste, för mig, med resan blev att jag hittade en liten by - Frigiliana - som ligger bland bergen.

Det är en helt otrolig plats - och jag tror att det faktiskt blivit en av mina favoritställen.

...jag avslutade juli i Göteborg med kära vänner, Liseberg och sista Harry Potter. Där fotograferades det bara analogt - så om några dagar kan jag dela med mig av resan dit.

Och nu har jag precis kommit hem. Väskorna från alla olika resor ligger framför mig, utspridda på de (då) lediga ytorna i mitt rum (som nu är helt i kaos) - men jag är lugn. För första gången på länge, känns det som, behöver jag inte packa om, och ikväll kan jag vila ut och sova så länge jag vill i min egna säng. Imorgon kan mitt liv sakta men säkert få återgå till det normala, men jag ska låta det ta sin tid.

Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem ;) (syrran kom precis hem hon också)

    SvaraRadera
  2. tack :D ah hur soft! så fest hos er de närmaste dagarna ;)

    SvaraRadera