fredag 12 augusti 2011

Nordic light


Jag älskar astronomi.

Varje stjärnklar kväll blir jag lika imponerad och njuter av den otroliga himlen lika mycket - om inte mer. Oftast vill jag bara hoppa så högt jag kan och hoppas på att jag lämnar marken och åker ut mot stjärnorna. Men eftersom det inte händer så ofta så nöjer jag mig med att ta några minuter och bara blicka ut mot oändligheten (och vidare), kanske ta några bilder och hoppas på det bästa. En dröm vore ju att bli astronom, men vem har inte drömt om det? Att med egna ögon få uppleva det som finns bortom vår värld, vilken upplevelse...

Så fort jag ser en artikel som handlar om astronomi så måste jag läsa den. Så fort jag ser ett program om det så måste jag se det. Bilder som är tagna av planeter och solsystem får mig att dagdrömma om att en gång få uppleva det själv. Och det får mig också att tänka på hur små vi egentligen är. Hur mycket allt egentligen spelar roll, i det stora hela. Kanske tänker jag mest på att det måste finnas något annan livsform därute - men hur ser det ut?

Varje stjärnklar kväll drömmer jag mig bort med stjärnorna. Varje stjärnklar kväll vill jag lämna jorden.

Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer: