fredag 24 juni 2011

Torsdag och inget mer


Har alltid tyckt mer om att åka till stan och läsa än att sitta kvar hemma. Vet inte riktigt varför, men jag känner mig mer koncentrerad då och läsningen blir roligare och mer levande. Men jag går också ut för fotograferingens skull, för att hitta intressanta människor, händelser som man kanske lyckas fånga eller konversationer man råkar höra.

Som igår! Det fanns en tant som satt bredvid mig, hon var helt ensam vid bordet och hade inte beställt något. Ändå så satt hon bara där, kollade ut på caféet på och människorna runt omkring sig. Hon såg ut att reflektera över något stort, något djupt eller ytterst signifikant, eftersom hon inte ens hade med sig en bok att läsa eller annat att spendera tiden på.

Jag läste, åt lunch, fotograferade lite och njöt av att inte göra mer än så. Och så blev jag ännu en gång påmind varför jag älskar Haruki Murakamis böcker.

Foto: Arad Hosseini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar