måndag 23 maj 2011

I'm on a boat (pluspoäng för att man är orginell)

"Yo A-rad!"
"Yo OsCKar!"
"Vill du gå lite nuts??"
"Eeeh..."

Så började samtalet om familjen Rosanders, tillsammans med vännen Paul, lilla båttävlings-resa. Osckar undrade om jag ville hänga på, och det var svårt att säga nej.

Vår rutt var från Svinninge till Dalarö. Resan började fredag eftermiddag och slutade dagen därpå. På vägen till Dalarö åkte vi igenom vad vi kallade "paradiset".

Men vi åkte också under en bro. Det tyckte jag va ganska fräckt.

Mycket rep ombord.

OsCKar och jag spenderade lite av tiden nere i salongen. Vi spelade vänd-tia och jag ägde. *cough* Nej men skämt åsido blev det 4-3. Till vem?

Tiden gick och plötsligt var det solnedgång. Ganska fint, eller hur?

Då bestämde vi oss för att skära honungsmelonen som mamma hade tvingat med mig. Jag tyckte först det var en sisådär bra idé, men när vi väl hade börjat käka så var jag överlycklig att jag hade tagit med den!

När Rebecca och Anton kom ombord spelade vi Yatzy. Här är mitt lyckade Yatzy-kast!

Dagen därpå var det tävlingsdags. Tyvärr så gick bomfästet sönder 20min innan vår start så vi var tvungna att åka hem. Antiklimax, jag vet. Men det var fortfarande väldigt nice att få se så många andra båtar.

Under resans gång slog jag till med många "blatte-moments".
Typ som när vi åkte förbi Vaxholm:
"Vad är det där för en liten stad?" Arad
"Det där är Vaxholm..." OsCKar
"lol" Arad

Eller när det tydligen hade börjat bli lite för sent/jag hade blivit lite för trött.
"Hörni, jag tror en båt försöker signalera oss." Arad
"Arad, det där är en fyr." OsCKar
*Jag blir röd i ansiktet och går ner för trappan för att gömma mig från skratten*
"Det bästa är att du aldrig slutar fråga." Paul


Och där är halva min helg. Hur soft? Har ytterligare två bilder, de bästa från fredag och lördag, som jag publicerar som 365.

Foto: Arad Hosseini

6 kommentarer:

  1. arad. 1) bomfäste? kom igen 2) enough said

    SvaraRadera
  2. arad. 1) bomfäste=helt rätt 2) Vaxholm, inte konstigt vem vet vart det ligger egentligen ;) 3) Ok det där med fyren var kanske inte din bästa men du lärde dig iaf ngt :P

    SvaraRadera
  3. arad är en riktig sjöbjörn <3

    SvaraRadera
  4. det här fick mig att skratta (vet inte vilken smiley jag ska använda, alla får det att se ironiskt/drygt ut)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera