torsdag 14 april 2011

Day 25/365 - Snurra min jord igen

Sagor för barnen som är som du
om en tunnel vid ljusets slut
Jag är din vän och vi lär oss av varann
det är ett av skälen
Ge dem ett finger
och värm min hand
i ett iskallt IKEA-land
Du är min vän och vi lär oss av varann
bara ett av skälen
ett av skälen.

Så snurra min jord igen
Radion spelar vår sång
Stockholm ligger öde och världen håller andan
Vilken färg har själen?
Snurra min jord igen
För allt vi drömde en gång
Allt som du gör blir pärlor på min panna
Vilken färg har själen, älskling?
- Kent, Pärlor

Senaste veckorna har jag lyssnat väldigt mycket på Pärlor, en av de där låtarna som jag "gillade förut, glömde bort av någon anledning och hittade tillbaka till".

I början av veckan fick jag reda på att jag är laktosintolerant, men förhoppningsvis bara temporärt. Åh vilka äventyr jag har haft sen dess! Kolla förra inlägget så får en sneak-peak i mitt nya liv som laktosintolerant. Men idag har jag köpt alla Harry Potter filmer (även den senaste som släpptes för någon dag sen!) och det känns bra och snart har jag jobbat i snart två veckor vilket känns ännu bättre. Våren är här och man kan äntligen gå ut utan fyra lager kläder. Snart gäller det att ta första longboard-turen och...och....och jag blev plötsligt väldigt sugen på coca cola. Livet är bra, livet rullar på.

"Du tar inspirerande bilder :)" sa Kevin, en otroligt begåvad fotograf, i början av veckan. Tusen tack! Han och Cecilia, två otroligt fina vänner, har precis kommit hem efter oändligt många månader i Vietnam.

Foto: Arad Hosseini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar