fredag 1 april 2011

Day 12/365 - Let's get it done

En dag kvar
att påstå att jag inte är nervös vore idiotiskt, för det är jag
samtidigt är jag också väldigt fokuserad
imorgon gäller det att göra sitt bästa
och ha lite tur med texterna
så man inte får ännu en skrattretande ekonomitext som förra året.

På måndag börjar mitt "nya liv" med jobb och allt
då får jag också tid att göra annat än bli känd på mitt favoritcafé
för att jag hänger där typ varje dag som jag inte är på stadsbiblioteket
men det är kanske sånt som händer när man spenderar majoriteten av sina dagar
med huvudet nergrävt i diverse böcker
just för att
hinna läsa så många böcker som möjligt
hinna göra så många mattetal som möjligt
hinna plugga som många ord som möjligt
ja, allt det där man tror att man behöver inför "hp"
ett mer abstrakt prov finns inte
ett konstigare prov att plugga till finns inte
tror jag
men någonstans däremellan hinner man också drömma
drömma drömma drömma om dagen man blir
"antagen".

Let's get it done.

Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer: