söndag 20 mars 2011

Happy Norouz

Snart börjar telefonerna ringa

Nu börjar nedräkningen till det persiska nyåret, och vi börjar sakta men säkert förbereda oss för samtal från världens alla hörn!

Imorgon publicerar jag också lite bilder som jag tagit av vårt Sofreh Haft Sin. Översatt betyder det bordet med de 7 S:en, som är en gammal tradition och innebär att man inför det nya året placerar 7 saker som börjar på bokstaven S på ett utvalt bord i huset. Det är också på det bordet våra kända guldfiskar hänger och ser allmänt coola ut!

Mitt "Project 365" (försök numero dos) börjar också imorgon. En bild varje dag i ett helt år! Kommer publicera dem på Flickr och bloggen, så det betyder att jag vissa dagar publicerar hela TVÅ INLÄGG. Oh my allah, right?

Nu går vi in i 90-talet! 1390, let's rock it!

Foto: Arad Hosseini

1 kommentar:

  1. Den här bilden blir bättre för varje gång jag tittar på den!
    (allvarligt

    aliaz

    SvaraRadera