fredag 11 mars 2011

Clairvoyance


När jag den 7e mars publicerade min Louvre-bild på Flickr trodde jag aldrig att den skulle få så mycket trafik som den har fått. Idag lyckades jag skrapa ihop de sista nomineringarna för att platsa i deras "Hall of Fame". Resan dit har bestått utav 7 sk nivåer, varje ny nivå kräver 10 nomineringar av andra medlemmar från föregående nivå - och efter man erhållit tillräckligt många får man en inbjudan till nästa. I skrivandets stund har jag totalt 71 (Hall of Fame kräver 70) nomineringar från alla nivåer, får jag 9 till kommer min bild kunna delta i deras månadstävling! Tog en bild på deras tråd som jag hade öppnat på datorn.

Men jag har gått och tänkt på mycket annat idag också...Japan, för att vara mer specifik (och det är det här bild #2 handlar om) Jag skrämde mig själv lite när jag kom ihåg att min mardröm i onsdags handlade om naturkatastrofer, det sista jag skrev i mina anteckningar som handlade om drömmen var:

Vaknar och det tar några min innan jag är övertygad om att det bara var en dröm. Men har ändå en känsla av att det kommer inträffa snart, som om drömmen va en framtidsblick.

Inget skämt, tog tom en bild för bevis. Där är också förklaringen till inläggsrubriken - klärvoajans - alltså en påstådd förmåga att se in i framtiden. Jag vet, det låter så töntigt, men det fick mig att rysa lite...

Foto: Arad Hosseini

3 kommentarer:

  1. typiskt carro b o göra en liten räd i japan ://// eller så e allt ditt fel Arad.

    SvaraRadera
  2. Inatt (alltså precis när katastrofen inträffade) drömde jag att jag var på en finlandsfärja, stor som en stad, som var i så dåligt väder att den var riktigt nära att kapsejsa.

    SvaraRadera
  3. @li37: jag är oskyldig :(

    @anonym: läskigt! men det låter som du klarade dig?

    SvaraRadera