tisdag 6 juli 2010

Logga in




"Det verkar i alla fall som om du vet exakt vad och vart du vill" stämmer verkligen inte överens med mig i denna sekund jag känner mig tankspridd, ja DA du hade rätt (damn), simma i poolen har definitivt hjälpt och jag tror det var för bara någon dag sen jag glömde hur länge jag hade simmat eftersom mitt huvud hoppade från tanke till tanke medan min kropp simmade från sida till sida hej min gamla kondition är inte något jag kan hojta än men idag lyckades jag vinna en seger när jag fixade mitt NYA kort som jag spärrade typ dagen efter jag fick det hehe kan man lyckades bättre eller tror faktiskt inte det jag blickar tillbaka till minnen och saknar personen jag ofta kallade "syrran" men ibland inträffar händelser i livet som man inte kan beskriva eller förstå men det är lungt för pappa försöker fixa allting genom att erbjuda glass och det är precis som det alltid har varit här hemma, nästan, mitt sl-kort är inte längre lika roligt att använda som den första dagen då jag letade efter ursäkter att åka med sl det är nog första och sista gången jag gör det men jag fick också lära mig att det verkligen inte är längre än 300m till närmaste park/gräsfläk i sthlm oavsett var man står men skämt åsido blickar jag genom alla mina potentiella blogginlägg på mobilen som aldrig publicerades koder som bara säger mig något och minnen/stunder som fortfarande får mig att le det är faktiskt roligare än vad man tror att läsa korta meningar som beskriver ett gammalt minne men man måste bara orka skriva ner det på plats testa själv det tar inte mer än 1 min jag lovar och om jag har fel så bjuder jag er på persisk-Hosseini-kebab hemma hos mig och inte sån där turkisk kebab som ni alla har smakat nej nej I'm talking about the real thing och just nu sattes Bromance på i Spotify och får mig att tänka på The VRG Story som jag hoppas ni alla gillade visst känns det som studenten var för 1 år sen med jämna mellanrum påminns jag att vi har tagit studenten och jag reagerar allting likadant idag fick jag ett jobb-erbjudande som jag måste tänka på men behöver ge svar imorgon lite cash-flow skulle ju inte sitta fel men hösten verkar redan fullbokad men en sak är säker i höst kommer jag göra något jag inte gjort på länge men som jag inte kan skriva om än nu kanske ni blir nyfikna jag lovar att berätta allt senare precis som jag just nu jobbar på att uppfylla mitt löfte om att berätta om min resa men hoppas ni förstår att det är svårt att publicera 1300 bilder precis lika svårt som faktiskt är att skriva ner EXAKT vad man tänker jag har berättat för några månadens vanligaste fråga är väl "Vad ska du göra i höst" som ligger på delad 1a plats med "Arad vad ska du göra med dina 7000" båda är alltid lika roliga att svara på speciellt den sista men det roligaste med0 att gå runt med en fet kamera är att random människor ger dig komplimanger allt från "Duuuuuuude that's an awesome camera" till "That's one manly camera. I want that." fick jag höra under min resa och det naize kanske inte lika roligt som den gången någon gick rakt in i mig utan att jag såg något, fortsatte att gå, och vända sig om och ropade "Se dig för invandrare" men idioter finns väl överallt det gäller väl bara att ignorera eller skratta åt dem när de säger "Our nation needs nuclear weapons in order to maintain our nuclear energy" men men nu börjar det här spåååra lite och jag tänker tillbaka till alla Ninjas, Mafia, busolyckor, donuts (nom nom nom), tal, debatter, air conditioners (life-savers) och lökiga promenader mellan sevärda platser i Washington en solig dag man sent glömmer men hörni nu tänkte jag att det är dags att avrunda och avslutar med ett citat från Rocky pga att jag de senaste kvällarna har kollat på filmerna med start kl 01.00 (living on the edge)
"Friends don't owe, they do because they wanna do." verkar det irrelevant?

Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer:

  1. I'll have that kebab ANYTIME
    +
    om jag hade 7000 kr extra skulle jag köpa denna http://www.gadgetsbuzz.com/UserFiles/2009/6/22/New-digital-Olympus-Pen-rei.jpg (kanske iaf)

    SvaraRadera
  2. Spara :D o ta ut när du verkligen vill ha någonting som är värt att investera i :)

    SvaraRadera