torsdag 3 juni 2010

Ett beslut



1. Jag lämnar huset, missar ett tåg
2. Sätter mig ner, tänker "Fan det är nog lite för varmt för jeans".
3. Går tillbaka till huset, möter Charlie och Josefine precis utanför
4. Tänker att jag ska ta en glass på vägen ut. Glömmer glassen (fail) men tar med mig vatten (win)
5. Står och funderar på stationen om jag ska gå tillbaka eller inte och hämta en glass. Bestämmer mig för att ta tåget som precis kom
6. Funderar vilken station jag ska gå av på, bestämmer mig för Gamla stan
7. Köper en glass i pressbyrån. Kommer sen på, när jag väl står i kön, att jag vill ha tuggummi. Ger min plats i kön till en dam bakom mig, hamnar sist
8. Går längst vattnet. Bestämmer mig för att gå under "bron" vid vattnet och inte över. Ville kolla på stället vi hade kört Parkour förra året
9. Ställer mig vid vattnet, filmar, fotograferar, funderar.
10. Bestämmer mig för att gå upp mot höger, träffar Carro som tog studenten förra året
11. På vägen hem hoppar jag inte av vid Tekniska, utan fortsätter till Danderyd, känner för att promenera.
12. Tänker på allt som hände, och inte hände, på grund av de beslut jag tog

Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer:

  1. GWAHAAAAAAAA NI TAR STUDENTEN IMORRN!!! SÅ STÖRT TAGGAT!

    SvaraRadera
  2. tänker på denna film: http://www.youtube.com/watch?v=AIOjwmYR9fw&feature=related !!!!

    SvaraRadera