lördag 8 maj 2010

Varför började jag med Colour in life?


Är något som ni kanske undrat över också? Yes/no?

Jag hade många tankar innan jag började, typ vilket språk ska jag skriva på? Insåg snabbt att persiska kanske inte är sååååå populärt. Vad för slags blogg? En stereotyp "mode-blogg" var ett big NO-NO redan i början. Vad ska jag skriva om? Allt detta ledde då till att mitt första inlägg blev något flummigt (!) Ända sen dess har bloggen blivit ett "stöd", något sjukt roligt att göra, och ett sätt att minnas senare.

Efter ett tag insåg jag lite hur jag ville blogga och det var där Colour in life började på riktigt. Bloggen blev något annorlunda än vad jag hade förväntat mig - och det är jag glad över! Erik sa för ett tag sen "Jag ser din blogg som en akademisk blogg". Tack!

Ännu en grej jag aldrig trodde skulle inträffa va att få ett schysst antal läsare och kommentarer på det jag skriver. Visst jag har inte 10 000 läsare per vecka och 400 kommentarer per inlägg, men det vill jag heller inte ha. Kommentarer har skrivits på gott och ont, men jag värdesätter dem alla - precis som mina läsare!

Som skrivare vet jag däremot inte, och har aldrig fått höra/veta, vad NI vill läsa om. Så ibland tvivlar jag lite innan jag trycker på "Publicera inlägg" men det har också varit stunder då jag tänkte "De får tolka det här hur de vill. Nu kör vi." Inlägg har varit korta, långa, många bilder och inga bilder, glada och ledsna. Cathrine sa till mig i början av mitt skrivande "Man vill veta vem Arad är liksom. Dina tankar, funderingar. Du." och det eftersträvar jag samtidigt som det ska vara underhållande.

Det är ju också ganska kul att ha halva min gymnasietid dokumenterad på det här sättet. Jag kommer fortsätta blogga efter gymnasiet, lätt, men om ett par år kan jag blicka tillbaka på allt och tänka:

"Fan, vilken gangsta jag var. And I like it."

Foto: Thomas Li


6 kommentarer:

  1. Jag håller med Cathrine. Det är dig vi tycker om. Samtidigt vill jag säga att bilder är aldrig fel!

    SvaraRadera
  2. om dina ögon satt lite längre ifrån varann, så skulle du va will smith på den där bilden

    SvaraRadera
  3. eh ganska cool tjej9 maj 2010 15:15

    jag vill ha träningsblogg arad!! träningsblogg!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. och imorgon vill jag gärna ha ett inlägg tillägnat mig för då fyller jag år(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

    SvaraRadera