torsdag 15 april 2010

I LOVE LIFE




Jag funderar.
På?

Stundeten närmar sig (newsflash!) och jag tänker på hur mycket som har hänt under de senaste åren. Tänker på händelser jag aldrig kommer glömma, människor jag inte vill förlora och ögonblick som ändrade allt. Och jag borde visa min tacksamhet, jag vet. Och jag är tacksam! Hoppas ni vet.

Jag blickar tillbaka med ett leende på alla gånger jag debatterat och fått alla mot mig, och alla gånger jag fått alla med mig. Minns stunder av depression då jag höll tyst, försökte "försvinna" och undvika att prata om det eftersom jag tänkte "Det är mitt problem, jag behöver inte göra någon annan ledsen." Stunder då vänner för livet visade civilkurage och fick mig att inse så mycket.

Men plötsligt slår det mig, det vi pratade om idag. Allt kanske händer pga en anledning? Vi missar den där bussen för att vi kanske möter/inte möter någon, väljer ett alternativ istället för ett annat - vilket resulterar i något extraordinärt! Vi skickar ett sms som kan lösa allt, utan att vi vet om det. Ett samtal som förändrar liv, eller en text som aldrig försvinner ur våra minnen.

Ja. Allt detta stämmer, men vad hände egentligen på tre år? Eller som Linus skulle säga, vad hände inte?

I love life.

Foto: Arad Hosseini

3 kommentarer:

  1. Oh, Mr Happyface! Ett sådant inspirerande och positivt inlägg. En gammal tjurig dam som jag själv behöver lite solsken i mitt liv efter den långa mörka vintern och du är verkligen rätt man för att leverera det. Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. <3 Barbro.
    jag tyckte väl att Hongs solglasögon liknade dina!

    SvaraRadera
  3. Barbro barbor barbor, vad skulle denna blogg vara utan dina inspirerande kommentarer? ;)

    Oh yes, we match! Fast mina har en konstig svart fläck på dem (dammit), jag kollade för ett tag sen om de fortfarande sålde dem, but no.

    SvaraRadera