onsdag 24 mars 2010

Från Nicoliciouslife

"Mina vänner del 2: TheAradMan

Arad, habibi, azizam, arrebarre, mr happyface, TheAradMan. "Kärt barn har många namn" är ytters applicerbart på dig. Ingen har något ont att säga om dig, alla som korsar din väg fattar genast tycke för dig. Du är nog den absolut snällaste människan jag känner, du är den enda person som inte har någon gnutta ont i sig, vilket jag beundrar då jag själv är en till naturen elak människa. Ett exempel är under Coldplay när vi fyra stod och svettades likt djur på väg till slakt. Vi kunde inte röra oss en millimeter. Under den tiden stod jag jag och catta och utbytte elakheter, anna instämde tyst med hjälp av blickar. Visst du gnällde men du stod ändå där, from som ett jävla lamm och taggade inför Coldplay, tja, du taggade så bra man möjligtvis kan med en levnadsyta på en fjärdedels kvadratmeter. Gången du fick mig att skrikandes hoppa av stolen nere i min källare var bara ren hämnd och jag anser det inte vara mer än rättvist att jag fick det.

Du är den som kan få vem som helst, oavsett graden av depression, på bättre humör. Ett exempel är i somras då jag hade en oerhörd beslutsångest över klassbytet. En kväll då du var här och vi pratade om det över beznez-brownies, skrev trams på din blogg och tittade på skräptv. Efter att ha skjutsat dig hem (khellooo) kändes allt mycket enklare, bara av att ha spenderat tid med dig. Din oändliga resumé av goda kvalitéer är också anledningen till att du är den överlägset svåraste att få tid med. Alla vill ha sin beskärda del av The Awesome Arad.

Nog med lovord och prisanden, du är inte bara den mest gohjärtade av människor, du har också lågt beslag på titeln: Svenskaste blatten i norrort! Du är den enda blatten i min vänskapskrets vars ordförråd innehåller "Mys". Du går på Viktor Rydberg i djursholm, dina vänner heter erik, anders, oscar, jonas, jacob etc. Du bor förvisso i förorten, men om vi ska vara helt ärliga är inte Danderyd den förorten man skulle kalla "The Hood". Där Moderaterna inte bara är ett parti, utan en hel jävla religion. Där det finns 10 stycken arbetslösa varav 5 går att finna i parken bakom Möby. Danderyds-i-na kan klart och tydligt höras i ditt tal och du shoppar på NK. I mina öron låter det som en riktig blåögd, blond, svensk. Jag ska dock vara rättvis och ge dig pluspoäng för de faktum att du äter persisk mat, firar Nouroz, och pratar farsi. Dessutom är du den perfekta publiken för irani-skämt. Så helt svensk är du inte trots att du är på god väg ;) Den enda som lider med mig när jag berättar om lång-distans-telefonsamtalen från människor man aldrig träffat och som ändå knappt hör en i telefonen. Som inte pratar samma språk och som spenderar hela samtalet med att prata till en som om man vore en utav föräldrarna för att precis innan man lägger på förstå att NICOLE INTE BETYDER MARIE!

Ditt hår har väckt stor debatt kring ämnet "Vad har Arad i håret för att det ska bli så fluffigt?!". Ständigt försöker du försäkra dina vänner om att det hela handlar om att ha rätt gener, tyvärr tror inte alla på dig. Jag ska då en gång för alla avslöja vad det är som gör ditt hår som det är, så att vi sedan kan gå vidare. It's this thing called Persian. Där! Så!

Du är den som tycker att vad som helst är en bra idé och har en positiv inställning till allt. Svaret på "Jag vet Arad vi målar skolan i regnbågens alla färger" skulle med största sannolikhet bli "JAAA vilken grym idé!". Det gömmer sig däremot en inre diva i dig, en som visar sig tex under produktionen av Crazy C's video då du flaxade med armarna, knäppte med fingrarna och krävde perfektion till den graden att jag började undra om du va Mariah Carey i ett tidigare liv?

Eftersom du är en sådan fantastisk kille är resten av oss väl medvetna om vad vi måste göra när du skaffar flickvän, vi måste testa henne. Jag tycker synd om flickan, hon ska inte bara ta sig igenom Cattas "vi känner inte varandra"-bitskhet och "jag är lite elak med flit men låtsas som att jag bara är ärlig"-kommentarer, hon ska även klara sig igenom Annas tysta dömande och dåliga tålamod samt mit explosiva temperament som ofta eskalerar i bittert och passionerat hat, plus min obotliga främlingsfientlighet.

Du är den som jag byter oroliga blickar med när catta får sina "infall", du är också den som besvarar våra killproblem med "douche, han förtjänar inte dig". Å andra sidan är du den som balanserar upp oss andra, du är den som säger åt catta att sluta upp med sina skamliga förlag om hur relationsproblem lättast hanteras med några klick på facebook. Du är den jag kan mental-fivea efter att ha konstaterat att Seinfeld är det sämsta som möjligtvis går att slösa sin tid på.

Inte bara vi är rädda om dig, du har också de föräldrarna som ringer oftast bara för att kolla så att du mår bra, tex när du är på något farligt upptåg hemma hos mig med livet som insats.

Jag skulle kunna fortsätta med inlägget men problemet är att jag inte kan låta "Mina Vänner"-inläggen bli FÖR långa.

Hoppas du gillade inlägget lika mycket som jag gillar dig! Jag avslutar inlägget lyssnandes på "Break Your Heart" och tänker på allt roligt vi haft tillsammans (exempelvis när vi dubbade människor på gröna lund eller när jag praktiskt taget satt i ditt knä under "The Happening") och allt roligt som väntar.

Love You"

Skriven av: Nicole Parsi

Esghi du är en ängel - tack för ALLT

4 kommentarer:

  1. Oj, nu känner man ju sig som en bra människa

    SvaraRadera
  2. aaaaw känner mig hedrad som fick det publicerat här också!
    LOL!!!!!
    <3

    SvaraRadera
  3. lol avslöjar mer om cath än om arad :))))))))))))))))

    (make me THIS happy)

    SvaraRadera