lördag 13 mars 2010

Dead man can't sue






Blatte-moment den här veckan var utan tvekan stunden jag började jaga Carro i matsalen efter hon la en gurka i mitt hår. Jag insåg tyyyp några meter senare att "OJ nu gör min fot ont!" och sen slutade jag. Inför matteprovet var det svårt att få tyst på folk. Vår provvakt, som också är vår historielärare, tog därför strypgrepp på mig och lyckades ganska snabbt få klassens uppmärksamhet.

"[Insert Name Here] you know I can sue you for this?"
"Dead man can't sue."
"True. But I can talk to Bo."

Persisk nyår närmar sig (7 dagar kvar!) vilket innebär att på tisdag så kommer alla iranier, men också kurder och lite annat folk som vill hänga på, att fira genom att hoppa över en stor brasa samtidigt som man sjunger en viss ramsa. ASKUL! Nicolicious, vi kör!

Foto: Arad Hosseini

8 kommentarer:

  1. OMG YES HABIBI VI KÖR!!!!! Fast jag kan inte ramsan....du får lära mig!

    SvaraRadera
  2. Usch vilken hemsk historia lärare! Att bli trackseras och förnedrad på det sättet... Nej du! Jag tror att jag måste ta ett snack med den mannen om att ge sig på min absoluta favoritbloggare. Åh Mr. Happyface! Tack igen och igen för en inspirerande och glädjefylld blogg. Du är en sol i ett annars mörkt Sverige!

    SvaraRadera
  3. What?! tog paul stryptag på dig :O hmmm stepping over the student/teacher bond perhaps? se det positivt att han valde att att srypa dig av alla iaf (eller vänta det är ju negativt) :P

    SvaraRadera
  4. Inbrottstjuv15 mars 2010 00:21

    Jag har ett passande meddelande i utkastet som jag kan skicka till dig på det persiska nyåret. Du har ju redan fått det, men av misstag.

    SvaraRadera
  5. Tack Barbro, dina kommentar är som solljus efter 6 månader av total mörker!

    OsCKar var håller du hus?! Du har inte varit i skolan på länge - idag ville han att jag skulle sköta hela registret. "You look like a good register kind of guy" I lol'ed irl.

    Tack Inbrottstjuv! Jo det är sant. Om du vill kan jag låtsas som om jag aldrig fick ditt första sms ;)

    SvaraRadera
  6. Feber sedan torsdags :/ segt men vad ska man göra? du ska få den där länken när jag kommer ihåg så du kan förstå lite mer av hans lektioner iaf :P

    SvaraRadera