söndag 21 februari 2010

Jag kollar ut ibland i hopp om att det kanske blivit vår


Persisk te, bilder som får en att skratta och minnas underbara ögonblick, en bortglömd bok och en deadline som kryper närmare. Vänner vänner vänner, det sägs allt för sällan. Gifflar som ser för smaskiga ut när man går in i köket men en middag som måste ätas innan det. En berättande låt utan text. Förväntningar och ett "Arad, jag förstod inte vad du skrev."-sms. Ett leende så varmt att den skulle kunna få all snö att smälta. Jag är glad, men känner en inre oförklarlig oro. Dricker lite mer te och pekar nästan, NÄSTAN, fingret åt snön. Blä för det är ännu en snöig och kall söndag. 100-dagars på onsdag (TAGGAT) are you ready fo' some colourz?

Foto: Arad Hosseini

7 kommentarer:

  1. morning - alva noto

    SvaraRadera
  2. Till landskapet hud

    Finns du på riktigt?
    Är allt det där
    den där massan
    Riktig
    Verklig?
    Finns den för dig också?

    Och alla de andra?
    Hur förhåller de sig
    till vad jag kallar kropp?
    Din kropp.

    Finns den?
    Finns du?

    Vem?
    För vem rör sig din kropp?
    För mig?

    Vad säger mig våren
    (tystnaden)
    om inte annat?

    Du tryckt din stämpel på mig.
    Du fört längs kroppen långa rand
    En brännande silhuett
    eldlik
    Svajande
    Nära dig.

    SvaraRadera
  3. 200 dagars känns som igår!!! 100 dagars på ons!! Då ere bara 100 dagar kvar!!! GAAAAH!!!! Det går för snabbt!! men det är fint på så vis.

    SvaraRadera
  4. Tagg för 100 dagars!!! Har införskaffat bästa party accessoaren! Kommer bli untz untz

    SvaraRadera
  5. Li den vill jag se! Gör ju iofs det på onsdag så no big deal ;) Cashew helt rätt, studenten är närmare än vi tror! LETS BEZ OUT

    SvaraRadera
  6. fett taggad på li's accessoar! jAg önskar studenten var igår(nästan, lr typ nästa vecka. lr efter sportlovet.)!

    SvaraRadera