måndag 28 december 2009

Showbiz(bez)










Och mycket har hänt sen jag senaste uppdaterade, tro det eller ej! Ett schemalagt jullov, känns det som, men ett lov som ändå verkar spontan - har ni någonsin hört något liknande? Julafton, till alla er som ivrigt sitter och vill ställa fråga "Arad kollar du på Kalle Anka under jul" så är svaret ja. Jag kollar på Kalle Anka, men de senaste åren har jag inte lyckats sätta mig framför TVn i tid så jag missar alltid början! Prinsessan och grodan tyckte jag för övrigt var extremt underhållande, satt och skrattade åt "Raymond, men ni kan kalla mig Ray" och alla hans andra sköna grejer vääääääldit länge. Fast inte lika länge som jag skrattade åt "Burn-E" (en kort film som handlar om en av robotarna som jobbar på skeppet i Wall-E filmen, man måste sett filmen för att förstå den) de som var med förstår vad jag menar när jag säger att det vid några tillfällen lät som om jag inte kunde andas. Men inget slår den gången vi satt och kollade på Ironman hos Nicole. Säger bara en sak, chokladen gjorde kvällen.

Två av mina närmaste vänner, Thomas och Cathrine, fyllde 18 och vi firade stort! Dessvärre (dessvärre ur det perspektivet att jag inte kommer träffa dem på ett tag, FAST ÄNDÅ SÅ SJUKT TAGGAT FÖR DEM!!!) åker ju båda till Hong Kong och kommer ha extremt kul, medan vi andra ser till att allt är som det ska här hemma under tiden de är borta (inte för att det kommer hända något spårat - eller?). Nyår närmar sig och man inser igen att det verkligen är den SÄMSTA högtiden under ett helt år. Hela dagen byggs förväntningar upp, med start kl 15.00 då Nya Zeeland firar det nya året, folk är glada och stan verkar som ny. Men sen när det verkligen händer, ni vet, 12-slaget, raketerna, champagne och allt som ingår så inser man snabbt (30 mins mas/menos) att det faktiskt inte är så WOHO(!) som man trodde utan att det istället är ÅRETS STÖRSTA ANTI-KLIMAX AND YOU KNOW IT. Det enda trevliga med den kvällen är att man är tillsammans, oavsett om man är med familjen eller vänner, och de glada samtalen. Men. I år ska inte anti-klimaxet ske. Stora planer planeras.

Igår gick mitt "Arad's army"-armband sönder. Sad but true. Inte många kvar som fortfarande sitter kvar tror jag, eller? Däremot nämnde Anna ett sätt att fixa dem, fingers crossed!

Nu ska jag ut och köpa ett stativ till min kamera.

Och det är väl klart att man ska se Star Wars filmerna i ordningen 4-5-6-1-2-3 och inte 1-2-3-4-5-6 eller hur?!

Foto: Arad Hosseini

12 kommentarer:

  1. Mitt armband är helt! Varför? Jag undviker onödigt slitage!

    SvaraRadera
  2. och btw snälla ta bort bilden på mig jag ser skelögd ut haha

    SvaraRadera
  3. haha vadå skelögd? lies! men tog bort den så du behöver inte oroa dig ;)

    SvaraRadera
  4. klart man ser filmerna 456 123

    SvaraRadera
  5. nooooooo!!!!! 123456 goddammit arad!!! :@
    #%*!

    SvaraRadera
  6. man ser dem inte alls...

    SvaraRadera
  7. HAIL TO THAT, NICOLICIOUS!

    SvaraRadera
  8. har klippt mig och ser ut som robyn ibland, ibland, ibland ibland ibland.Tur det.

    SvaraRadera
  9. klart man ska se star wars! fast just nu är jag mer taggad på att se hongs nya frisyr ;)

    SvaraRadera
  10. Ooooouuuff, fett spårat hongel! Blir spännande att se imorrn! ;)
    Och banana....suck, killar, de kommer aldrig inse att de borde lyssna på oss, we're the greatest good they'll ever have hahahaha

    SvaraRadera