måndag 14 december 2009

Isolate






Leker med Lightroom och testar på isolation. Gamla bilder med en ny untz. Nya bilder med en unik wow (förhoppningsvis).

Jullovet närmar sig (med stormsteg - varning internskämt) och det känns som om det här året tog slut tidigare än det skulle. Är det redan vår tur att räkna ner antalet dagar till studenten? Sitter och lyssnar på John Williams låtar, de han gjorde till Harry Potter filmen (yes I know its awesome) och det känns som igår jag var säker på att jag också skulle till Hogwarts när jag fyllde 11. Men vi märker alla hur bra de planerna gick!

Ladies and gentlemen, förbered er på flum på hög nivå. Kl är 00:05 och Arad har inte ätit något på länge, jag är för lat för att hämta något nere i köket. När jag väl tänker på mat så är det värt att nämna att jag idag fick testa på godis från Hong Kong, typ apelsinskal om jag inte minns fel. Någon som verkade njuta ännu mer av godiset var Cathrine, hennes reaktion var...priceless. När vi väl är inne på resor kan jag ju snabbt konstatera att jag ska absolut INGENSTANS i jul! Ni förstår inte hur glad jag är, hur lyckligt lottad jag känner mig att få... eh who am I kidding...det är sämst. Känner för att bara flyga någonstans (eller varför inte annat transportsätt?) och fotografera, uppleva lite nya kulturer och främst fly kylan. Esseriöst, jag er Iranier, vilket betyder att jag INTE är gjord för kyla. All you proud Iranians out there know what I'm talking about. Nej fy, kyla är inget för mig. Men äh vadå egentligen stämmer ju inget av det där eftersom det finns sjukt mycket snö i Tehran, de har grymma skidbackar (ja du läste rätt) och de firar jul! How do you like THEM potatoes?!
Foto: Arad Hosseini

6 kommentarer:

  1. ebony ivory living in perfect harmony

    <3

    SvaraRadera
  2. du kan få leka med mig hela lovet om du vill arad <3 om du inte är för busy med sthlm NS (jättefjantig session har jag hört) Du kan få dränka mina sorger i apelsinskalsgodis <3

    //Paula

    SvaraRadera
  3. Azizam jag e hemma hela lovet, that means a shitloads of bezneztime!!!!

    SvaraRadera