tisdag 3 november 2009

Dagen då jag...



Saftig reservation. 15 platser 2012s premiär, fredagen den 13:e. Tjejen i kassan blev lite paff när jag, en person, hälsade på och ville hämta ut alla biljetter. Hon kollade bakom mig, som om hon förväntade sig att se 14 ungdomar med pengar i handen - men det gjorde hon inte. Sakta men säkert såg jag förvirringen i hennes ansikte.

Jag är ensam, sa jag med ett leende.

Det första Caroline, hon i kassan, sa när jag förklarade att jag blivit ansvarig för så många biljetter var:

Åh jag känner igen mig så! Jag brukar också vara för snäll. Fast nu är du en hjälte ju, så använd dem som dina slavar. Säg åt dem att köpa popcorn och läsk åt dig, sen säger du att Caroline i kassan sa det!

Ingen dålig idé, tycker jag. Eller?
Foto: Arad Hosseini

2 kommentarer: