tisdag 20 oktober 2009

Kvällen ingen vågade lämna VRG ensam




I want to play a game... pff skulle låta mycket läskigare om jag sa det i telefon. Det är sällan som en grupp elever faktiskt lyckas få ihop skolan och göra något kul - men när det väl händer då jävlar! Ikväll var det kulturkommittéens tur att visa vad de går för. Genom en rad olika skräckisar, allt från Coraline till Dawn of the Dead, så fick de skolans elever att rysa som aldrig förr. Det var så läskigt att en propp gick sönder (och det var innan filmerna hade börjat!) juste - hur förklarar ni det om inte att det var SJUKT läskigt? Bara efter första ronden tvekade vi när vi skulle upp för HBs trappor och kollade hysteriskt runt omkring oss varje sekund bara för att se till att inget läskigt monster attackerar oss. Någon kanske inte hittade hem ikväll?

Foto: Arad Hosseini

3 kommentarer:

  1. hahaha hade jag vart där hade jag pissat på mig fo shizzle! Då hade troligtvis mina äldre släktingar, om de levt (god rest their souls) sagt till mig: Jouhood nabood!! HAHAHa det är sant det är vad de sa till mina kusiner när de fjompade sig. Hani trodde tills hon va typ 12 att jouhood va ett skällsord!!! ....det är något man håller mellan iranier, annars kan folk få fel uppfattning om oss hahahaha

    SvaraRadera
  2. haha nej det hade varit FETT kul om du hade varit med! hahah så jäkla rätt, tror iaf att jag har förstått ordspråket rätt ;) men tro mig filmen var sjukt nasty, efter det lyssnar man nog inte på någon som säger så till en :P

    SvaraRadera
  3. Jo jag vet har sett den (om det är Coraline du snackar om?)Blev dock besviken, inte alls i klass med Nightmare before Xmas eller Corpse Bride, de filmerna är ju underbara, Coraline va spårad på ett dåligt sätt. Ja...jo...jag tror inte jouhoodam skulle garvat lika mycket som vi ;)
    Du på tal om bra musik, Hunting for witches med Bloc Party, wonderbaaar

    SvaraRadera